nedeľa 1. mája 2016

Život so psom- očami majiteľky prvého psa

Každý jeden z Vás určite aspoň raz v živote túžil, mať psíka. A aj napriek tomu,že Vám rodičia hovorili ,že to je o zodpovednosti a nemusíte to zvládnuť, aj tak ste ho chceli.  Nehovorte ,že nie pretože potom klamete samých seba. 


Ak čítate môj blog, viete že sme po piatich rokoch snívania, dostali psíka. Luna je s nami už 5 mesiacov a čoskoro bude mať pol roka. 
PLUS
>>Láska
>>Radosť
>>Spánok
>>Vítanie

Nikto Vás nikdy nebude milovať tak, ako Vás bude milovať pes. Nie nadarmo sa hovorí,že pes je najlepší priateľ človeka. Verte mi ,že to tak je. Keby ste psovi urobili čokoľvek (ak by si to zaslúžil) bude Vás milovať tak či tak. Taktiež som zastania, že Luna dáva tie najkrajšie a najlepšie objatia na svete.
Odkedy mám Lunu náš byt je plný smiechu. Luna si zrejme neuvedomuje, že je pes a tak skúša iné zvieratá. Hrá sa na papagája, pretože mi často lezie na rameno. Ďalej na kenguru. Vážne, v živote som nevidela žiadneho psa ,ktorí vyskočí bez rozbehu toľko čo Luna. Vždy sa mi blbo spávalo samej. No Luna jednoducho miluje v noci vyliezť na našu posteľ a ľahnúť si vedľa Vás. Nerobí to často,pretože jej zakazujeme liezť na postele ale proste v noci som na to moc unavená a tak či tak, je to príjemné.


Vítanie od psa je to najkrajšie a najúprimnejšie. Asi tak týždeň do zadu som bývala týždeň u starkej, kvôli učeniu sa na príjmacie skúšky. Keď som sa v piatok vrátila, Luna sa na mňa najskôr pozerala ako na zjavenie no potom na mňa skočila a napriek tomu, že je to iba pol ročné šteňa ,zhodila ma na zem. Skákala, kňučala a oblizovala ma najviac ako vedela. Potom ma celý deň nikam nechcela pustiť samú,pretože sa zrejme bála, že opäť odídem 
Mínus
>>Zodpovednosť
>>Výchova
>>Venčenie
>>Maznanie/Fotenie
Zodpovednosť je pre mňa najväčší oriešok. Musíte byť vždy na pozore, počúvať či niečo nežerie, sledovať jej exkrementy -či nezožrala niečo čo nemá ,je toho strašne veľa a mohla by som tu o tom rozprávať hodiny. Ide však o to, že psíky musíte sledovať nonstop pretože ak zožerú niečo čo nemajú,môže im to vážne ublížiť. 

Výchova je ďalší level, ktorý mi uberá strašne veľa nervov. Tu musíte mať strašne veľa trpezlivosti,pretože ak si myslíte, že keď svojmu psíkovi poviete dva krát daj pac tak vám pac na tretí krát dá, mýlite sa. Mne trvalo Lunu naučiť dať pac na prvý krát, skoro tri celé dni a stále je čo zlepšovať. Povel,sadni poslúchne skoro vždy ak nie je nadšená, rozbláznená alebo nervózna. Keď jej poviem ľahni pozrie sa na mňa tým pohľadom O čom ten magor hovorí? 

Tu je ďalšia vec, čo si ľudia/deti myslia ,že je úplne ľahká. Šteniatko treba venčiť každé dve hodiny a postupne ho učiť na určitý režim. Naša Luna nás prekvapila pretože už na tretí deň sa prosila. Keď kňučí chce ísť na malú a keď začne skákať do dverí -tu sa opäť pokúša byť kengura- chce ísť na veľkú. 

Ak si myslíte,že vždy keď sa budete chcieť maznať ,pes Vám bude vždy k dispozícií ani na to nemyslite. Pes tiež nemá vždy náladu na maznanie. Luna je zase taká ,že sa behom pár sekúnd rozblázni a hryže ako divá. Každému sa páčia fotky ,kde psíkovia rozkošne ležia alebo vám oblizujú objektív. Môj názor po pár týždňoch bol ,že to je buď zázrak alebo photoshop. Vždy keď som chcela Lunu odfotiť odchádzala zo záberu. Teraz už ako tak drží alebo si vždy nájdem moment ,kedy ju to absolútne nezaujíma. 

Celým týmto článkom chcem povedať ,že si psa nekupujte kým neviete na 100% ,že to zvládnete. Ja som si tým istá nebola a teraz mám strach ,že Lunu vychovávam zle a že sa asi čoskoro nervovo zrútim. 

Som však rada ,že Luna sa v júni sťahuje spolu so staršou sestrou. Nejde tu o to ,že sa zbavím starostí ale o to,že Lune tam bude lepšie. Je tam veľký byt takže bude mať ako taký výbeh. My za ňou budeme pravidelne chodiť,keďže bude bývať iba kúsok od nás.

Čo všetko sme už obetovali Luninim zubom ? 

>> dve nabíjačky na mobil
>> nespočítateľné množstvo plyšákov
>> veľa spodného prádla,ponožiek a jedny legíny
>> novinkou je pre ňu koberec ,ktorí vždy na noc radšej skrývame


Pes nie je hračka, je to živé stvorenie, ktoré potrebuje lásku,pozornosť a zodpovednosť a tak isto aj peniaze pretože očkovania a žrádlo sa len tak neobjavia. Ak mu to neviete poskytnúť psa si nekupujte, pretože pes vtedy TRPÍ!





2 komentáre:

  1. Ten je nádherný, máš pravdu. Já se těším, až budu pak bydlet sama, rozhodně chci štěně, ano opravdu je s tím skutečně moc práce, jenže je to veliká radost. Taky tě nikdy nezklame, hlavně je tu pořád pro tebe, v podstatě vskutku celý jeho život. :)

    OdpovedaťOdstrániť