pondelok 2. mája 2016

Nezostávajte v škole?



Skôr ako začnete čítať tento článok, pustite si toto video. 



A teraz, keď ste si to video pozreli s týmto chalanom súhlasíte. Úprimne ,súhlasím s ním aj ja. Ale od začiatku o tomto videu nám povedali zástupkyňa riaditeľky na našej škole. Čo ma prekvapilo bolo, že ona s ním súhlasila rovnako tak ako aj my. 


Dave -boyinaband- chlapec/muž ,ktorý tento song naspieval , hovorí o tom,že sa v škole učíme veci,ktoré nám v živote nebudú potrebné. Každý z nás už sa určite pýtal tú otázku "A načo nám bude toto?" Učitelia sa tej otázke vždy šikovne vyhnú.

Máme pravdu , neviem kedy využijeme vetné členy alebo gramatické kategórie, no ak chceme byť v živote úspešný, musíme mať nejakú školu. Ak chceme ísť na dobrú školu, musíme ovládať veci, ktoré nás na základnej škole učia. Je jedno ,že sú to nudné vetné členy , potrebujeme sa dostať na školu a na tej škole to budeme robiť.
Učiteľov tiež určite nebaví každý rok opakovať to isté, to mi verte. Ale majú to v osnovách a oni s tým nič nemôžu urobiť. To je vec čo hovorím, keď sa ma ľudia spýtajú na názor ,na toto video.
Dave má pravdu ale učitelia nemôžu za to ,že sa učíme ako pitvať žabu. Oni učia to, čo majú predpísané a preto chybu nemáme hľadať u nich.

U nás na škole máme jeden predmet PRP ,ktorý sa týka financií, ekonomiky a podnikania. Úprimne ten predmet je horší ako matematika. Na tomto predmete nás učili ako zaobchádzať s akciami (nie akciami v Lidli ale akciami v podnikaní) a na moje prekvapenie, naša skupinka patrila k jedným ,ktorá by zarobila najviac.

Moja reakcia na to video je taká, že Dave síce pravdu má ale nemôžeme hneď utekať za učiteľmi s tým, že to čo učia je v živote zbytočné. Možno nás nepripravujú na život no pripravujú nás na školu-strednú,vysokú- aby sme sa na nejakú v živote mohli dostať.  

A vždy sa nájde nejaký ten učiteľ ,ktorý sa s tebou o živote porozpráva. Bohu vďaka za to , že u nás na škole je ich naozaj veľa a kedykoľvek za nimi môžeme prísť. 

2 komentáre:

  1. Toto video poznám už dlhšie a čo sa týka mňa, nesúhlasím s ním.
    Je pravda, že nikde v živote nevyužijeme matematické úkony. Ale presne tieto veci nám pomáhajú rozvíjať logické myslenie, teda schopnosť, ktorú budeme potrebovať celý život. Počítaním si trénujeme analytickú časť mozgu a pokiaľ sa toto niekomu zdá na školách zbytočné, tak niečo s ním nie je v poriadku.

    Neviem ako na školách v Amerike, no tu v tej našej sme preberali ľudské práva, finančnú gramotnosť, prvú pomoc a vlastne skoro všetko, o čom hovoril, že oni nie.



    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preto hovorím, že za to učitelia nemôžu. Ja som spokojná pretože na našej škole je naozaj vidno ako sa tí učitelia snažia. Ide tu ale aj o žiakov, ak sa ten žiak nechce učiť a ignoruje to, učiteľ s tým nemôže nič urobiť.

      Odstrániť